onsdag 2 september 2009

Jysk

Igår när jag skulle blogga vaknade Elsa och sen Jonna och sen Elsa så idag blir det en dubbelblogg ;-) eller så mycket som jag nu kommer ihåg...

Tisdagen den 1 september

Elsa bestämde sig för att halv fem var en bra tidpunkt för att vakna. Eftersom Jonna redan låg i vår säng hamnade jag mittemellan tjejerna igen... eller rättare sagt först la jag Elsa mellan Jonna och mig, men Elsa kunde inte låta Jonna vara så jag var tvungen att gå upp med henne. Så när vi la oss igen hamnade hon på utsidan om mig med endast min arm som stopp för att inte trilla i golvet. Det säger ju sig självt att man inte kan slappna av till 100% så... När hon vaknade igen, nån gång innan sju, satte jag henne i spjälsängen och lyckades nog somna om lite gran iallafall... sen var det frukost och dagislämning.

Därefter sov Elsa en och halv timme och jag en timme, underbart! Synd bara att det var långt ifrån tillräckligt utan bara gav mersmak. Ganska snart var det dags att hämta stortösen. Hon hade haft en jättebra dag, varit i skogen och lekt hästar. Dagisfröken fascineras av Jonnas fantasi, men det var ju ingen nyhet! På vägen hem gick vi förbi Natalie men hon var precis på väg ut genom dörren, så vi gick vidare hem.

Halv fem kom morfar förbi för att göra mig och Jonna sällkap till Jysk, där vi skulle köpa ett nytt täcke till hennes säng. Det hon har idag andas inte, blir som ett våtomslag när man blir varm. På vägen dit plockade vi upp mormor till Jonnas förtjusning. Det tog lite tid och det blev inte det vi tänkt oss, men förhoppningsvis blir det bra! Sen blev det ett stressbesök på Coop för att hinna hem och laga middag innan Jonna skulle i säng.

Kl 19,05 åt vi. Trots detta sov båda barnen klockan åtta, men vad hjälper det när de vaknar igen inom en timme... Elsa var konstig hela eftermiddagen och på kvällen vägrade hon somna om. Jag satt uppe med henne till halv tolv... Mitt i allt kom Jonna upp. Hon gick mot toan vände och sen tillbaks, kom in på toan gick ett varv och stirrade tomt framför sig, då lyckades jag leda henne till toan. Sen vart hon jätteledsen och så var racet igång igen... allt utan att vakna!! Medan Jonna yrade runt på toa satt Elsa på pappas arm och skrattade, en liten sadist ;-)

Oj vad klockan springer iväg. Jag skall ju jobba imorgon!! Jaaa, jag får fortsätta imorgon... Natti, natt!
//Mamma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar