onsdag 9 september 2009

Elsa åtta månader

Jonna fortsatte sova oroligt men det var inte så intensivt som annars. Elsa tyckte att halv tre var en bra tid för att ta en timme vaken... Halv sju vaknade tjejerna och Jonna hade nog inte sovit så bra för ganska snart började det... Du får inte börja äta innan mig. Jag vill ha mer...jag orkar inte mer... Jag vill inte ha de byxorna, de är fula. Mamma jag vill ha dig. Jag vill aldrig flytta hemifrån. Jag skall alltid bo här. Jag vill inte ha barn när jag är sextio. Jag vill inte gå till dagis. Jag vill aldrig gå hemifrån. Jag skall alltid stanna här... Det var lite jobbigt att lämna på dagis men det tog trots allt inte så lång tid.

Sen var det bara hem och lägga Elsa, göra iordning mig och packa skötväskan. Jag han faktiskt också med att lägga mig en kvart på sängen innan vi var tvungna att gå iväg till BVC för Elsas åttamånaderskoll. Vikt 9095 g Längd 71,5 cm Huvudomfång 44,4 cm. Allt såg så fint ut. Elsa har varit inne i en tillväxtperiod och ligger nu något över sin kurva på längd och vikt.

Efter BVC möte vi upp morfar och moster Karin på Storgatan 1 för lunch. Raggmunk med stekt fläsk och rårörda lingon, mycket delikat! Efter det gjorde jag ett par ärenden innan vi gick hem. På vägen hem, kl 13,00 somnade Elsa i vagnen och vakande inte förrän vi kom till dagis och skulle hämta Jonna. Som för övrigt hade haft en jättebra dag och varit jätteglad... Vi hämtade upp Natalie på vägen hem för att hämta morot till Jonna. Natalie som har tre lösa tänder vill inte ha... till en början men när Ella och Nora kom förbi och alla skulle ha morot tog Natalie också en liten en. Tjejerna lekte bra även idag!
Vid sex hämtade jag in Jonna för mat och ett snabb bad. Medan jag badade Jonna nattade pappa Elsa som var helt färdig och somnade kvart över sju. När Jonna var ren och fin var det hennes tur att bli nattad av pappa. Sen har Elsa pipit ett par gånger och Jonna gnydde när jag klappade henne på armen för att känna om hon var kall...

//Mamma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar