onsdag 16 september 2009

När Elsa vaknade vid halvsju fick hon roa sig själv tills Jonna ropade sju och vi gick in till henne. När jag frågade Jonna hur hon hade sovit blev svaret som alltid när hon har haft nattskräck: BRA. Jag drömde om alla roliga saker som vi gjorde igår! Lite senare sa hon även: Jag drömde att vi var på Liseberg i natt och det var bara du och jag. Elsa var död. Inte död vá... blev mitt svar. Näää, hon låg i din mage... ändrade hon det till då. Efter frukost bar det av till dagis. Även idag gick Elsa och jag hem och la oss och idag var det Elsa som vaknade efter 40 min. Sen hamnade Elsa i lekhörnan och jag framför bloggen. När Elsa tröttnade på att leka själv gjorde jag henne sällskap tills det var dags för lunch. Efter den var Elsa bara gnölig och väldigt svår att hålla nöjd.

När vi hade hämtat Jonna på dagis, lämnat av Jonna hos Natalie och tjötat en stund med Natalies mamma gick vi hem och la en trött Elsa. Detta till trots sov hon endast 40 min tills tjejerna kom in genom dörren. De var inte så högljuda men det var väl ovana ljud eller nått. Jag försökte få henne att somna om men det gick inte så jag tog med henne ner. Fast när hon satt i soffan brevid mig medan jag försökte avsluta mitt bloggande tystnade hon helt plötsligt. När jag tittade på henne hade hon tippat omkull och somnat.

Detta var inte så bra med tanke på att klockan var närmare fyra och hon bör inte sova efter fyra. Tjejerna kom ner och lekte i lekhörnan medan Elsa sov och var jättetysta. Efter ett tag tröttnade de dock på att vara tysta och gick upp. Halv fem vaknade Elsa, pappa kom hem och Nora och Ella kom och "hämtade" tjejerna. Halv sex kom Jonna och frågade om Nora och Ella fick komma in till oss, men då tyckte jag att det räckte plus att Jonna skulle äta. Så hon kom in själv och middagen serverades strax därefter. Närmare sju fick Jonna ont i magen och var faktiskt lite kallsvettig. När jag sen nattade henne somnade hon innan sagan var slut, tjugo över sju. Elsa däremot vägrade sova och somnade inte förrän kvart över nio. Nu hoppas jag att båda töserna sover resten av natten och vaknar friska och krya.

//Mamma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar