onsdag 23 september 2009

Inatt fick pappa ett frispel på mamma... tydligen snarkade jag så att han inte kunde sova. Det hela slutade med att han rusade ner och hämtade sina rinexin. Tryckte i mig (och sig själv) en, sen vaknade båda barnen. Elsas blöja var full och Jonna ville ligga hos oss, men sen sov faktiskt hela familjen resten av natten. Elsa vaknade sex som vanligt men låg och lallade i sin säng till halv sju då vi klev upp. Sen avlöpte förmiddagen som vanligt... dagis, sova, leka och lunch, fast idag tog jag till droger för att fixa det. Det vill säga för att orka med min nacke tog jag en voltaren och en panodil vilket man kan flyga på OM man inte "behöver" dem, så jag fick inte flyga.

Jonna hade haft det jättebra på dagis eller som hon uttryckte det: Super! Även idag stannade vi till hos Natalie och jag tjötade med hennes mamma innan vi gick hem och försåg Jonna med en morot. När Elsa somnat och jag låg och vilade ringde en kund och tvingade upp mig. Tur var väl det för minuter senare kom Jonna rusande och ville ha fika att ta med sig upp i skogen. Det blev en påse cornflakes. Halv fyra kom Jonna springande igen. Denna gången löd frågan: Mamma, får vi bada ute? Det är så fint väder idag! M: Det kanske är fint väder men det är alldeles för kallt! J: Får vi bada inne då? M: Ja, du kan få bada inne!

Medan jag tappade upp badvattnet ringde det på dörren och Jonna bjöd in Natalie och strax därefter kom Nora, så Elsa fick bada först. Som tur var kom Noras mamma förbi och hämtade henne och då gick Natalie också hem. Sen låg Jonna i badet i en timme. Lagom till att jag hade fått upp henne och vi var på väg att äta ringde det på dörren och en säljare från ComHem klev på. Medan jag och Jonna åt försökte ComHem-försäljaren få pappa på fall så att säga, men där gick han bet. Han sa dock att vi var de trevligaste han träffat sen han började med detta för ett par månaders sen.

Precis när försäljaren skulle gå har Elsa lyckats kräla fram till tvättställningen och välter den över sig... men pappa lyckas fånga den, bara inte den delen som träffar henne i huvudet. Så där står pappa med tvättställningen i handen och försäljaren lyfter vant upp Elsa tills han kommer på att han står där med ett okänt barn i famnen, då lämnar han lite försynt över henne till pappa. Ingen skada sked eller hon lugnade åtminstone ner sig rätt snabbt och har inte påvisat några syntom därefter. De kommer väl först om några år... men de syntomen har vi ju alla, så...

Nu sover iallafall båda barnen och det borde jag också göra. God natt!

//Mamma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar