torsdag 17 september 2009

Elsa var rätt besvärlig inatt och även om det var pappa som tog hand om henne så vaknade man ändå... När klockradion gick igång kvart över sex gjorde även Elsa det. Så när Jonna ropade halv sju tog jag med Elsa in till henne och lät pappa sova enda till sju då det var dags att byta blöja... Klockan åtta var jag på jobbet efter att ha letat upp pumpen och pumpat cykeln, men vad hjälpte det när framhjulet ändå var platt när jag inte kunde cykla hem. Nu vet jag åtminstone att det tar en halvtimme att leda cykeln hem från jobbet...

Väl hemma satte jag mig i lekhörnan hos pappa och Elsa som var jätteglad att se mig. Efter ett tag kom Jonna hem och frågade om hon Natalie Nora och Ella fick komma in, för det var lite kyligt ute. Det fick de så de dundrade upp för trappan till Jonnas rum. Strax därefter kom Karin JL och Niklas förbi för Karin behövde låna en mobiltelefon. Strax innan sex kom Noras mamma för att hämta Nora då gick även de andra tjejerna hem. När Karin och Niklas gått gjorde pappa köttfärssås och spagetti och jag slängde ihop en sallad. Jonna var så trött att hon nästan somnade vid bordet så jag blev inte förvånad när pappa sa att hon somnat innan han sjunga klart. Elsa föreföll lika trött men tog en halvtimme på sig att somna.
//Mamma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar