tisdag 15 september 2009

Kön till fiskedammen
Pannkakor...

Söndagen den 13 september

Sju vaknade Elsa, då var man inte pigg direkt. Efter frukost och Bumbibjörnarna gick jag upp med Elsa till pappa för hennes förmiddagslur. Medan de sov la sig jag och Jonna i soffan framför TV:n och mös. I samma veva som Elsa och pappa kom upp gick Jonna ut och lekte. När pappa sen satt och matade Elsa kl 12,00 råkade han läsa på Elins inbjudan till hennes kallas som var NUUU. Det var bara till att slänga på sig kläder ropa in Jonna byta om på henne och kasta sig i bilen. Men jag skulle nog ha tagit med mig inbjuda för då hade vi inte behövt göra ett stopp på nummer 28 när det var 48 vi skulle till.

Halv ett ringde vi på dörren, då hade vi missat paketöppningen men kom lagom till pannkakorna. Som för övrigt var mycket goda... ja, vi mammor fick också smaka. Sen vart det lek, tårta, mera lek och avslutningsvis fiskedamm. När vi kom hem igen låg tvätten fortfaranade i korgen under tvättställningen...
Sen förflöt eftermiddagen som i en dimma för mig. Om man annars får sov är det väl inte så märkvärdigt att klara en natt med knappt nån sömn, men jag kan inte minns när jag fick sova en hel natt sist. Nattningen av töserna gick bra.
//Mamma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar