onsdag 16 september 2009

Tisdagen den 15 september

Så fort töserna vaknat satte jag in Elsa på golvet hos Jonna och hoppade in i duschen. När jag var klar klädde vi på oss och åt frukost sen var de bara till att traska iväg till dagis. När jag och Elsa kom hem igen la vi oss och sov tills en jxxxa telefonförsäljare väckte oss... 40 min fick vi dock. Sen satte jag Elsa i lekhörnan och försökte komma ikapp med mitt bloggande... Kom dock inte så långt, Elsa ville inte leka ensam samt att datorn motarbetade mig. Kommer inte riktigt överens med vår nya bärbara dator...

När vi kom hem från att ha hämtat Jonna på dagis vände Jonna i dörren och sprang över till Natalie. Själv la jag Elsa och gjorde ett nytt försök med bloggandet... När Elsa vaknade satte jag mig i lekhörnan med henne och sjung och busade tills pappa kom hem. När det var dags för middag gick jag över till Natalie för att hämta Jonna men hon hade gått därifrån när de skulle äta. Natalie hade precis ätit färdigt så hon gick med mig för att leta reda på Jonna. Vi hittade henne hemma hos Nora där de och Ella lekte disco. Natalie gick in till dem och jag bad Noras mamma att skicka hem Jonna om en kvart. Sen gick jag hem och kokte pasta och stekte köttbullar som precis var klara när Jonna och Natalie kom hem. När Jonna ätit klart lekte de på Jonnas rum tills det var dags för Natalie att gå hem halv sju.

Trots att Jonna ätit alldeles nyss ville hon ha lite jordgubbsfil innan hon gick och la sig. Det verkar som om Jonna klarar jordgubb bättre och bättre kanske dags att testa tomat snart... Pappa nattade Jonna och somnade brevid henne. Själv la jag Elsa trött men vaken i spjälsängen och efter ett bra tags gnölande somnade hon till slut och sov som en stock till halv tolv då jag bytte hennes blöja kramade om henne och la tillbaks henne i sängen där hon somnade direkt.

Jonna å andra sidan började skrika kvart över nio och tystnade inte förrän fem över tio. En rejäl omgång nattskräck. Sen fortsatte det så resten av natten med jämna mellanrum. Jag låg i Jonnas säng när pappa kom in och sa att Elsa var vaken och han var tvungen att gå till jobbet. Jag bytte säng och tog Elsa på armen som faktiskt somnade om.
//Mamma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar