måndag 21 september 2009

Elsa pratar i telefon med farmor.

När Elsa vakande vid sex la jag henne på min arm mellan Jonna och mig och fick på så sätt halvsova i nästan en timme till. Det vill säga Elsa väckte Jonna efter en halvtimme och Jonna roade Elsa till sju då vi gick upp. Sen var det bara till att försöka få morgonrutinerna avklarade så snart som möjligt för att komma iväg till kyrkan i tid. Jonna vill cykla idag och det gick förvånansvärt bra dit iallafall...

Idag gjorde vi änglar på pysslet. Krukan gjorde vi i våras.

Det var mycket mindre folk på Gertrudsgården idag, men det var väl för att sångsamlingen skulle vara inne i kyrkan (det stod på info bladet vi fick förra gången, vilket jag inte har läst...) Men det var rätt skönt, det blir faktiskt lite stökigt när vi är 30 ungar + föräldrar på så liten yta. Efter kyrkan gick vi till Kaprifolvägens lekplats där vi träffade en pappa med sin två-åriga dotter som Jonna lekte lite med. Halv två begav vi oss hemåt, då var Jonna hungrig och trött. Ett säkert kort för katastrof... Det tog en bra stund, en hel del tårar och en massa tjöt att ta sig till Hyrdro (ca 800 m) där vi fyllde på reserverna med en banan och en munk. Efter det gick det lite bättre men inte bra.

När vi kom hem gjorde jag mat och lagom till vi var klara ringde Natalie på dörren. De lekte en bra stund här hemma innan de gick ut. När Jonna kom in igen var det dags att äta men eftersom vi åt lunch så sent blev det filmiddag. Jag förstod varför Elsa var så gnällig igårkväll när jag såg det lilla risgrynet i hennes underkäke. Ikväll när hon skrek första gången gnuggade jag in tandköttet med flytande alvedon och det tycks hjälpa. Jonna somnade snällt men har nattskräck..
//Mamma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar