måndag 7 september 2009

Öppna förskolan, "kyrkan"

Elsa och jag gick upp vid halv sju. När Elsa var klädd satte jag henne på golvet hos den ännu sovande Jonna och gick in i duschen. Efter en stund kom Jonna in springandes. J: Jag måste kissa! M: Då får du torka dig själv! J: Ja, jag är stor nu jag kan det! M: Väckte Elsa dig? J: Ja, hon hostade så väldigt! Sen avlöpte allt bra tills jag precis var klar, då tippade Elsa och slog i huvudet... Efter frukost lugnade Elsa ner sig och en mer efter ännu ett blöjbyte.

Strax efter nio styrde jag barnvagnen mot Gertrudsgården. Jonna gick halva vägen. Där sprang vi på morfar som hade varit på Storgatan 1 och var på väg hem för att sova (lång helg...) När vi kom fram var det pyssel, måla och smycka en liten ask, sen sång och fika. Karin skulle handla på Coop efter "kyrkan" men Klara behövde sova så hon tog min husnyckel och Jonna och åkte hem till oss och jag fick gå... Ida och Jonna lyckades leka lite innan Klara, som sov ovanligt länge, vaknade och det var dags för dem att handal. I samma veva somnade Elsa så jag och Jonna fick möjlighet att ta det lite lugnt och mysa lite.

När pappa kom hem satte han och jag oss ner framför våra datorer och la in våra begäran om föräldarapenning på Försäkringskassans hemsida. Det tog en timme... Sen var det middagsdags och därefter raka vägen i säng. Elsa somnade utan större problem och Jonna ropade endast upp pappa en gång. Sen har de faktiskt sovit förutom att Elsa som pep en gång men somnade snabbt om.
//Mamma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar