tisdag 15 september 2009




Lördagen den 12 september

Det är hopplöst när man inte bloggar samma dag... minnet är bra men alldeles för kort!

Efter frukost gick Jonna över till Natalie, jag och Elsa gick upp och la oss hos pappa. Med tanke på att vi skall på fest ikväll är det bäst att vila lite så man orkar med... När vi hade gått upp igen ringde Natalies mamma och berättade att hon hade skällt på Jonna och Natalie. Hon hade hittat dem endast iförda T-shirt springandes omkring och hon misstänkte att de kissat under karporten men det var nog i gräset. Så om Jonna kom hem och sa att hon var elak skulle vi veta varför. När Jonna kom hem frågade jag om hon hade haft roligt. Hon svarade ja, men sa inget mer. Så jag fortsatte. M: Vad har ni gjort? J: Vi lekte katt och kanin. M: Vad mer? J: Jag minns inte! Som sagt, förnekelse är ett bra försvar, det jag inte minns har inte hänt!

Nån gång mellan fem och sex kom mormor och morfar för att passa flickorna medan vi var på 80-årsfest i Åsa. Kl 19,00 skulle vi möta upp Angela, Clas och Carina med respektive utanför för att skriva på kortet, men sju kom vi iväg hemifrån. Som tur var tog det bara en kvart att köra dit... Väl där var det först poängpromenad med frågor om födelsedagsbarnen Maria och Stefan. Sen serverades det en delikat buffé Medan vi åt gjorde vi, Angela, Carina och jag, vår "fantastiska" framförande av Angelas egenhändigt skrivna text till Santanas Maria Maria. Det blev bejublat! Och även om jag skakade som ett löv efteråt var det en underbar känsla att ha gjort det! Efter kaffe och kaka bjöd det upp till dans. Jag och pappa buggade till och med. Vid halv ett kände jag att det var dags att dra sig hemåt, barnen vaknar ju trots allt alltid tidigt... Strax efter ett lyckades vi komma iväg...

Allt hade gått bra för mormor och morfar, men de var trötta. Två låg jag i sängen och tur var väl det för fyra vaknade Elsa och somnade inte om förrän fem.

//Mamma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar