torsdag 3 september 2009

Mamma åter på jobbet

Jonnavår nya Crosstrainer.
Titta va söt jag är!

Igår kväll somande jag sist och vakande först imorse. Smög upp och duschade. Lagom till jag var klar vaknade båda töserna och pappa gick upp för att ta hand om dem. Jag skall jobba... Efter att ha hjälpt Jonna klä på sig, ställt fram den blöta tvätten, ätit lite frukost och packat ihop mig själv, lyckades jag jag tillslut sätta mig på cykeln kl 08,00. Gud vad det går uppför till mitt jobb, det var knappt jag kom fram. Hem gick det bättre men då ösregnade det istället. Ja, man kan inte få allt.
När jag kom hem satt där en liten tös som börja grina så fort hon fick se mamma, ta upp mig. Kanske hade hon saknat mamma lite iallafall även om pappa sa att allt hade gått bra idag. Efter att ha gosat lite och rullat boll med töserna var det dags för badet. Jag kämpade lite med Jonnas skorv men hon anklagade mig för att skära i hennes hud så jag fick lägga ner det. Lite fick jag bort ändå.

När jag skulle natta Elsa var hon bara ålig och gnällig och ville inte somna. Jag hade inget tålamod och min frustration gjorde ju inte saken bättre så pappa fick ta över och hade det inte varit för att mormor ringde hade han nog lyckats få henne att somna på fem minuter men nu tog det dryga tio... Jag behöver nog sova lite mer om jag skall orka jobba också! Vilket jag tänker göra nu ;-)
//Mamma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar