lördag 19 september 2009

Elsa sov lite bättre inatt. Jonna hon sov hos oss inatt igen... När Elsa vaknade kvart över sex gick vi upp och lät de andra två sova. Lagom till att Elsa skulle äta frukost kom Jonna ner eller upp beroende på hur man ser det ;-) När Elsa skulle sova gick jag upp och la henne hos pappa och gick ner och ägnade mig lite åt min stora tös. Kvart över tio ringde Natalie på dörren och de gick ut självklart med lite godis i fickan. När Jonna kom in igen var hon alldeles svart i ansiktet. Tydligen hade hon ätit godis hos Nora... Då satte jag henne vid matbordet och gav henne spagetti och köttfärssås. Dags för nått vettigt i magen. Med sista tuggan fortfarande i munnen stutsade hon sen ut genom dörren till Natalie som stod utanför och vänta.

Efter att ha skurat badrummet och tagit en dusch passade jag på att lägga mig en stund när Elsa ändå skulle sova. När Elsa väckte mig en timme senare kändes det som om jag hade sovit i fem minuter... När jag ändå var ute och plockade in tvätten passade jag på att leta rätt på Jonna. Återfann henne på baksidan av Noras hus, hon blev kvar ute tills hon och pappa åkte och handal. Jag och Elsa satte oss och busa lite.

När vi hade ätit tog vi en mysstund i soffan men växelvis varsin tös i famnen, gosigt. När det var dags för nattning satte Jonna sig på tvären. HON skulle ta ner tandborsten, inte sitta ner, borsta själv osv men när vi väl kom isäng somnade hon sött efter "tusen kramar". Pappa lyckades få Elsa att somna på tjugo minuter och kom in och gjorde segertecken medan jag fortfarande nattade Jonna. Nu sitter han och spelar med fem andra typer på nätet och jag är på väg isäng...
//Mamma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar