tisdag 29 september 2009

Kl 06,45 vaknade jag med ett ryck när pappa flög ur sängen. Han hade försovit sig... Elsa vakade också när pappa dundrade upp men Jonna hon sov som en stock. När Jonna vaknade vill hon inte gå till dagis men det gick snabbt över och till nio var vi där fast jag hade glömt hennes ryggsäck så jag kastade in Jonna och sprang hem och tillbaks. När jag klev in på dagis igen tittade fröken lite förbryllat på mig och sa: Jag tyckte väl det gick lite väl fort...

När Elsa och jag kom hem ringde vi morfar och påminde honom om att komma hit för passa Elsa. Kvart i tio satt Elsa påklädd och klar i vagnen så det var bara för morfar att promenera iväg och jag satte mig i bilen och blåste iväg till ego för min lavastensmassage. Denna första kyliga höstdag var det perfekt att bli masserade med varma lavastenar mycket skönt.

Sen mötte jag upp morfar med en ny vaken Elsa utanför Storgatan 1 för lunch. Kokt kummel med pepparot, ansjovise, kokt ägg och skirat smör. Jätte gott! När vi precis var klara ringde Daniel och undrade när jag var hemma igen, eftersom Joel skulle komma förbi och hämta bäbiskorgen. Så jag rusa iväg men vid Söderstadens lekplats sprang jag på Joel, Jenny och pojkarna som påpekade om du skall var hemma om en kvart får du allt skynda på... Som tur var blev jag stående och tjöta med dem en bra stund innan jag gav mig av hemåt. För när jag var utanför Aranäsgymnasiet ringde morfar och undra var hans bilnyckel var... det var bara till att springa tillbaks och sen hem.

Väl hemma hann Karin komma förbi innan Joel med familj kom. När de hade åkt var det dags att hämta Jonna som hade haft det bra på dagis och självklart ville gå till Nathalie på vägen hem. De lekte hela eftermiddagen till halv fem då ville Jonna inte var ute längre så Nathalie gick hem för att fråga om hon fick komma in till oss. Tjugo i sex kom hon tillbaks, ny äten, och undra om Jonna ville kom ut men hon ville stanna kvar inne och leka med Elsa samt att vi strax skulle äta. Efter maten gick nattningen bra även om Jonna ville att jag skulle natta henne...
//Mamma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar