fredag 11 september 2009

Jag lyckades komma i säng kvart i tio igår kväll. När Elsa vaknade halv ett bytte jag blöja på henne och lyckades få henne att somna om rätt snabbt. Pappa återfann jag sovandes brevid Jonna... När Elsa sen vaknade vid tre putte jag på pappa: Nu får du ta henne, jag skall jobba... Tyvärr funkar det nu inte så att jag kan somna om bara så för att pappa tar hand om lilltösen, men jag fick iallafall ligga still och vila i ca en timme innan vi alla kunde somna om. Sex ringde väckarklockan Kvart över steg jag upp och lyckades då väcka Elsa. Jag försökte få henne att somna om, men när det inte lyckades satte jag henne i spjälsängen och gav henne en nalle... Halv åtta satte jag mig på cykeln och trampade iväg till stationen, GBG idag.

När jag kom hem strax efter fem hade pappa redan börjat med maten så när Angela kom förbi några minuter över sex tog jag precis min sista tugga. Hon kom för att lära mig texten hon skrivit till Santanas Maria, Maria. Den skall vi nämligen sjunga imorgon på Maria och Stefans 80-årskallas (40+40), inför nästan 80 pers. Nervositeten kommer nog ge ett fint vibrato imorgon.

När Angela hade gått satt vi och lyssnade på musik hela familjen tills det var dags för nattning. Elsa gnölade en stund men somnade trots allt rätt snabbt. Jonna somnade strax därefter. Sen var tanken att jag skulle komma i säng i tid idag med, men jag tycks ha svårt för att "hitta" upp till sängen...
//Mamma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar