fredag 4 september 2009

Vid halv ett kom Jonna in till oss. I samma veva vaknade Elsa och jag bytte blöja på henne. Sen väckte mina underbara barn mig bara ett par gånger till under natten. När väckarklockan ringde halv sju var jag inte alls sugen på att gå upp, speciellt inte när hela min familj sov. Tillslut lyckades jag ta mig upp och cykla iväg till stationen. Väl där annonserar de att lokaltåget till Gbg är en kvart försenat, typiskt! På lunchen gick vi till AthenaEngelbrektsgatan och åt. Suveränt salladsbord och jättegod mat, kan verkligen rekommenderas. När jag skulle cykla hem blåste det så mycket att jag nästan rullade bakåt... och regnet gjorde inte saken bättre.

Hemma blev jag bemött av en glad Elsa inte alls lika gnällig som igår. Strax efter mig kom Jonna hem från Natalie. Hon var lika glad att se mig idag som igår... Medan jag gav töserna kvällsmat, skjutsade pappa mormor och morfar till Storgatan 1 som firade 10-årsjubileum och därefter handlade han på Coop. Sen kom han hem lagom till nattningen där det ikväll var jag som fick ta över nattningen av Elsa efter att ha nattat Jonna...
//Mamma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar