torsdag 3 september 2009

Tack farmor

Onsdagen den 2 september

Elsa vaknade vid halv sju och Jonna strax därefter, sen flöt det på och vi lämnade Jonna på dagis utan problem. Väl hemma somnade Elsa i min famn, lite trött efter nattens eskapader. Efter en stund gick vi upp och la oss, precis när jag la huvudet på kudden ringde Karin JL. När jag hade hjälpt henne satte skatorna igång och kraxa utanför fönstret, men de slutade iallafall fem minuter innan Elsa vaknade... Då gick vi upp och promenerade iväg till Storgatan 1 för att äta lunch med morfar. Havets Wallenbergare lika gott som alltid! Efter maten köpte jag present till Sandra, Jonna skall på hennes 4-årskallas på lördag, omega 3 till Jonna och lite annat till mig själv. Sen traskade vi hemåt.

Jonna hade haft det bra även idag och på vägen hem sprang hon som oftast in till Natalie. Hon blev dock inte så långrandig där, eftersom jag ringde hem henne när hennes kusiner kom på besök. Jonna kom instutsandes genom dörren och ropade IDA. Ida däremot var inte lika entusiastisk, men de lekte lite gran iallafall innan de åkte hem strax före fyra. Jonna såg klart på Pippi och Elsa fick mat innan pappa kom hem med vår nya digitalkamera.

Tack vare ett frikostigt bidrag från farmor blev det billigare att köpa en ny och bättre digitalkamera än att reparera den gamla!! TACK farmor! Så nu skall vi nog lyckas få upp lite fina bilder igen...

Nattningen gick bra, men Elsa har nått problem, hon vaknar stup i ett och skriker. Oftast räcker det med en kram och nappen så somnar hon om. Kan det vara den hägrande "åttamånaders" separationsångesten?? Ja, man har iallafall inte mycket ork över till annat när man skall ränna upp och ner till henne hela tiden...
//Mamma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar