måndag 31 augusti 2009

Tack morfar

Strax innan midnatt kom Jonnas nästa attack... det tog pappa en knapp halvtimme att lugna ner henne medan jag fick Elsa att somna om, hon blir helt förvirrad när Jonna bara skriker. Sen tog jag min kudde och mitt täcke och gick jag in och löste av pappa och då körde hon igång igen, men efter ytterligare 15 minuter sov hon igen. Sen sov hon oroligt resten av natten men när man ligger brevid hinner man lugna i tid så att säga. Elsa sin vana trogen vaknade vid sex men jag fyllde spjälsängen med leksaker la mig med huvudet i fotändan och stoppade in en hand till Elsa och halvsov medan hon "lekte".

Åtta gick vi ned och fixade Elsas gröt och precis när den var klar ropade Jonna: Mamma KOOOM! Med tanke på natten som varit, tänkte jag nu är det kört, eftersom jag inte kunde komma. Men när jag annonserade att hon fick vänta tills jag hade matat klart Elsa kom hon ned studsandes för trappan, efter att hon hade tagit på sig själv, och ville ha frukost! På frågan hur hon hade sovit svarade hon: Jättebra! Min låtsaskompis har inte väckt mig alls. Då ringde det på dörren och där stod morfar med vår nya Crosstrainer. Han hade varit en ängel och kl 06.56 ställt sig utanför ICA Maxis portar och när de öppnade kl 07,00 var han den förste in och därför fått tag på en av de två Crosstrainer som de hade på kampanj för 699 kr. Nog för att det stod att det fanns ett begränsat antal men TVÅ stycken!!! Skandalöst!

Morfar stannade på kaffe och lekte en stund med Jonna sen skulle han hem och vila sig inför lunchen. Det tar på krafterna att shoppa ;-) Sen kom Natalie och hon och Jonna gick ut för att leka. Vid tolv kom de inspringandes och frågade om Jonna fick äta pannkakor hos Natalie. Självklart fick hon det! Vid två kom de tillbaks och lekte här en stund sen gick de ut men när det regnade vill Natalie gå hem. Jonna följde med men kom strax tillbaks, Natalie var trött och ville vila. Jonna som bara ätit en pannkaka fick lite Tigeryoughurt och flinger. Efter det ritade vi och lekte lite på Jonnas rum innan pappa kom hem dyblöt. Men det regnade inte så mycket! Jag behöver inte sätta på mig regnkläder...

Lagom till pappa hade byggt ihop vår nya Crosstrainer var det dags för kvällsmat och nattning. När jag hade fått Jonna att somna, genom att däcka brevid henne, kom jag ner och fann Elsa jollrandes i pappas famn det vill säga tills hon fick syn på mig då börja hon grina tills jag tog henne. Sen fick jag henne att somna också.
//Mamma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar