onsdag 19 augusti 2009

Kolla förskola, dag 5

Inatt vaknade Jonna redan vid halv ett eftersom hon var kissenödig och ville självklart inte gå tillbaks till sin säng... Fördelen med detta var att Elsa sov hela natten till kvart i sju.

Jonna försökte få mig att stanna kvar på dagis med henne idag genom att erbjuda mig att vara med på kalaset som de skulle ha för ett av barnen som fyllde år, men jag avböjde... Mamma måste gå hem och jobba! Men det kunde jag inte... mitt VPN-certifikat skulle tvunget uppdateras. Så det var bara till att åka upp till jobbet och fixa det. Men innan dess åt vi, Elsa, jag, morfar, Peter W, Lasse, Daniel och Karin, lunch på Storgatan 1. Där serverades det Per Sjödins grillade köttbollar. Något felstavat men endock pappas köttbollar på menyn!

När vi var klara på mitt jobb åkte morfar hem för att sova (han var med och passade Elsa) och jag stressade iväg för att hämta Jonna på dagis. Idag hade allt gått bra och Jonna hade haft jätte kul med alla sina kompisar! När vi gick från dagis ville Jonna, som hon sa: Gå en promenad med sin varselväst (vilken hon har på sig till och från dagis sen jag packade upp dem). Så vi gick till lekplatsen vid ån och åt surt äpple...

Båda töserna var lättnattade, men sen satte det igång. Elsa bara skrek, inte konstant men inte långt ifrån. Men hon väckte bara Jonna en gång! Vid elva gav jag henne panodil och efter det sov hon resten av natten även om hon pep lite då och då. Själv hade jag så ont i halsen så jag knappt kunde sova...
//Mamma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar