fredag 28 augusti 2009

Lunch med kusinerna

Elsa vaknade kl 05,07, men somnade tillslut om ålandes på min arm. Jag förstår inte hur man kan åla gny och sova samtidigt. Sju tog ålandet och gnyendet överhand och vi gick upp. Efter frukost såg töserna på Nasses stor film medan jag dammsög, då ringde moster Karin och vi bestämde att vi skulle mötas upp på Storgatan 1 för lunch med morfar/farfar. Samtidigt sprang Jonna över till Natalie. Medan Elsa sov städade jag lite till innan jag var tvungen att packa ihop oss för att gå.

Lunchen var delikat fast knappast rofylld. Men med 4 fyra illbattingar tillbords kanske man inte skall ha allt för stora förväntningar. Efter lunchen gick vi till Söderstadens lekplats, men regnet fick oss att fly fältet. Jag, Jonna, Elsa och Ida gick hem till oss medan Karin och Klara gick till Daniels jobb och tog deras bil hem till oss. Kusinerna lekte tills Ida och Klara inte orka mer... När de hade gått gick Jonna över till Natalie igen. Vid fem kom Jonna hem med Natalie. Det hade hänt en liten olycka men Jonna hade varit så duktig och torkat upp efter sig... Tjejerna stannade här och lekte till kvart i sju då Natalies pappa kom och hämtade henne. Sen var det bara mat och nattning av töserna.

Halv tolv bytte pappa en full kisseblöja på Elsa. Det gjorde vi även igår. Kanske inte så konstigt med tanke på att hon drack en hel flaska vatten till kvällsgröten. Men är det verkligen normalt att dricka så mycket för en snart åttamånaders?? Nästan en full flaska till varje måltid och lite där i mellan... Nu vaknade Jonna... och Elsa. Jonna behövde kissa och lite Lepheton (hostmedicin) Elsa sin napp och en kram!
//Mamma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar