måndag 17 augusti 2009

Kolla förskola, dag 3

Inatt kom Jonna intassande igen, men tyvärr var hon inte lika tyst denna gången eller så var det Elsa som var lätt väckt... Detta resulterade i att jag fick två töser bervid mig, en på vadera sida. Elsa la jag dock tillbaks i spjälsängen så fort hon somnat in ordentligt. Sen sov vi till sjutiden. Till frukost serverades det en stor portions trotsig 4-åring, men jag satte inte i vrångstrupen utan åt upp allt, precis som min kära dotter, till slut!

Idag var första dagen jag lämnade Jonna ensam på dagis och det gick jättebra! När vi kom hem kom Nora förbi och de lekte en stund medan jag började tömma flyttkartonger vilket jag fortsatte med när Elsa somnat. Tyvärr sov hon bara en halvtimme precis som på förmiddagen vilket inte ger mycket tid till något! Men jag lyckades iallafall börja med maten så att vi kunde äta till kl 17:00. Tio i sex somnade Elsa i min famn, då gick vi upp och la oss en halvtimme, vilket resulterade i att hon inte somnade förrän nio... och har därefter vaknat x antal gånger!
Om ni undrar varför det är så glest mellan fotona så har vår digitalkamera gått sönder. Mindre kul och mest troligt rätt dyrt!
//Mamma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar