tisdag 25 augusti 2009

Förkylda

Kl 06,00 var Elsa klarvaken, vet ej när hon vaknade... När jag bytt blöjan satte jag henne i spjälsängen... hon lekte själv en stund iallafall. Sju somnade hon om på min arm och de sov till halv åtta, min arm och Elsa alltså. Jonna däremot väckte vi strax innan åtta, detta till trots var vi på dagis nio!

Elsas förkylning vill inte riktigt ge med sig, idag låter det som om hon är hes... Jag lyckades jobba lite trots att Elsa var rätt uppmärksamhets krävande idag och fick vilat en hel halvtimme innan det var dags att hämta Jonna igen. På vägen hem från dagis ringde Jonna på hos Natalie och de lekte till strax innan fem. Sen var det middag, barnprogram och nattning. Jonna är inte helt kry hon heller, jag vet inte om det var därför hon var extra gnällig eller om hon bara testar gränser. Strax efter åtta sov de båda två iallafall.

Något innan elva började Elsa hosta så jag var tvungen att ta upp henne vaknade gjorde hon dock inte men det gjorde Jonna. Hon var helt förstörd, bara grät. I och med det blev hon ännu snorigare och hosta som en besatt vilket fick henne att gråta ännu mer. Hon sa att hon hade ont i hela kroppen och att jag skulle massera henne speciellt hennes högra ben. Om det berodde på förkylningen eller om det möjligtvis var växtvärk eller något annat, kan jag inte svara på, men jag lyckades så småningom massera henne till sömns. Låter lite skevt ;-)!
//Mamma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar