fredag 7 augusti 2009

Bröllopsdag 5/8

Onsdags mötte jag och barnen upp mormor och morfar på Storgatan 1 för att äta lunch med Kurt och Inga (morfars morbror och fru). Tyvärr blev Inga sjuk så vi fick äta utan dem.

Efter lunchen gick jag och barnen till Skansens lekplats medan mormor åkte hem och nattade morfar ;-) När vi skulle gå därifrån gick ännu en (den femte tror jag) av min plastkrokar som man hänger handväskan på barnvagnen sönder. Då gick vi till Babyproffsen för att reklamera den... När de fick se mig med ännu en trasig krok gav de upp och jag blev testperson för deras nya Mummy hook, en 15 cm karbin hake! Om jag lyckades ha sönder denna skulle de komma och kolla min "hemmiljö"... När vi ändå var där fick Jonna välja ut nya nappar åt Elsa. Hon får ju ny napp varje "månadsdag" och på söndag blir Elsa 7 månader.

Sen gick vi till Majgården och köpte chokladmuffins till kvällen och sen tittade vi in på Tio Pepe och bokade bord åt mamma och pappa, bröllopsmiddag. Därefter fick Jonna en strutglass på torget. På vägen hem gick vi via "bryggan" och kastade sten i ån och sen till lekplatsen med utkikstorn innan vi till slut kom hem för att fylla upp poolen så att Jonna kunde bada!

Strax efter sex kom mormor och morfar för att passa Jonna och Elsa så att vi kunde gå ut och äta middag och gå på bio, Linje 123, kapad. Maten var god och filmen var bra så det vart en lyckadkväll. Allt hade dessutom gått bra för mormor och morfar med barnen vilket var ännu ett plus.
//Mamma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar