torsdag 13 augusti 2009

Kolla förskola



Idag var första dagen på Jonnas nya dagis, Kolla förskola. Det har varit lite delade uttlande från Jonna angående denna dag men mestadels positiva. Det var inga problem att komma iväg dit och hon tycktes ha roligt där. Först ville hon inte gå hem men det varade bara i ca 20 sekunder, sen skulle hon hem och inte komma tillbaks imorgon för hon kände ju ingen där... När jag frågade henne vad hon tycket om sitt nya dagis på vägen hem sa hon:
Jonna: Det var tråkigt!
Mamma: Men det fanns ju massa roliga saker att göra...
Jonna: Det verkade roligt men sen blev det tråkigt
Jag tror att hon menar att hon försökte få kontakt med de andra barnen men kände sig lite utanför. Det såg åtminstone så ut under den timmen, 10-11, vi var där.

När vi kom hem fick jag ett röjarryck när jag öppnade förrådet. Lyckades få lite bättre ordning iallafall. Sen var det dags för lunch och efter det tog vi det lugnt. Jonna var faktiskt ganska trött. När pappa kom hem körde jag ett sista race och klippte gräset med handjagaren. Därefter började Jonna beklaga sig över att hon hade ont i benet... vi åt middag under gråt och tandagnissel och sen vart det bara värre. Då kom jag på att förr brukade Jonna beklaga sig över värk i benen när det "hade hänt något", så jag pratade lite med henne om dagis och om att det säkert skulle bli bra imorgon... Då lugnade hon ner sig och somnade utan problem, men vaknade igen kl 22:15 NATTSKRÄCK... Jag försökte med en gång få kontakt med henne och fråga om hon var kissenödig, för det tycks vara en utlösande faktor om man kan säga så. Och mycket riktigt efter en tur till toaletten hulkade hon sig till sömns igen. Om hon nånsin var riktigt vaken kan jag inte svara på. Jobbigt!!

Elsa däremot var till en början lite motsträvig men sen somnade hon så sött och har sen sovit, förutom när Jonna väkte henne. Nu hoppas vi natten blir lugn, men det är nog lite väl mycket att hoppas på...
//Mamma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar