söndag 30 augusti 2009

Lekfull söndag

När Elsa inte nöjde sig längre med att ligga i spjälsängen och roa sig själv gick vi in till Jonnas säng, som var den enda lediga, så att säga... Jonna kom efter en dryg timme senare och då var det dags för frukost. Kl 09,00 på söndagar bänkar sig mamma framför TV:n för då kommer Bumbibjörnarna på Barnkanalen. Snacka om memorylane! Jonna tyckte det var lite hemskt idag, trollen var elaka (som alltid, men ack så dumma). Elsa var mindre imponerad, hon somna. När jag hade lagt Elsa gick Jonna och jag till hennes rum och såg Nasses stora film, igen...

Efter lunch gick Jonna över till Natalie för att kolla om hon var frisk, vilket jag och pappa tog för givet att hon inte var med tanke på att hon hade feber igår, men hon kom aldrig tillbaks... Två och en halv timme senare gick jag över för att kolla läget. Jonna och Natalie åt precis glass när jag kom och skulle sen gå ut och leka. Jag stannade kvar och pratade med mamma Emma, som berättade att Natalie hade fått sin 5-årssprupa på fredagen och därför haft 40 graders feber under lördagen... Medan vi tjötade passade jag på att hälsa på Natalies 6 månader gamla tvillingbröder. Nästan en timme senare gick jag hem...


När köttbollarna var klara, kl 17,45, ringde jag Emma och bad henne skicka hem Jonna, som vid det laget var vrålhungrig och åt en HEL köttboll!! Sen såg vi lite på TV och försökte få Jonna att varva ner. Hon var högt och lågt, kastade sig över Elsa, hängde runt min hals osv. Som ni förstår tog det lite tid för pappa att natta henne. Elsa å andra sidan, som varit gnällig hela eftermiddagen, somnade så sött. Nu är det bara och invänta när Jonna vaknar... vilket hon precis, kl 21,15, gjorde! Hon var törstig och kissig... hade ont i ett finger, vilket hon tydligen hade klämt i Natalies dörr, och sen hade hon ont i benet och det andra benet, armen och fingret igen. Sen vill hon inte vara liten längre, hon ville vara stor som dig mamma. Men mest var hon sååå trött. Kl 21,50 fick jag lov att gå ner och stänga av datorn för att sen komma upp igen... Det kommer bli en lång natt!
//Mamma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar