söndag 23 augusti 2009

Slö söndag

Idag sov jag och töserna till kvart i åtta, vilket tyvärr inte var mycket att hänga i granen med tanke på antalet gånger jag blivit väckt under natten... så när Elsa började bli gnällig vid halv tio gick jag upp för att passa på och lägga mig samtidigt med henne. Elsa somnade tillslut kl 10:00. I samma veva gick Jonna över till Natalie för att leka med henne i deras trädgård. Eftersom vi har våra fönster öppna i sovrummet kunde jag höra dem utanför, vilken fantasi de har...

När jag kom upp hade pappa redan börjat med lunchen, spagetti och köttfärssås. Medan han gjorde maten packade jag upp en flyttkartong. När vi hade ätit ringde moster Karin och frågade om Jonna ville komma och leka med Ida. Det var väl en dum fråga, SJÄLVKLART! Så vi packade in hela familjen i bilen och körde ut Jonna till Fjärås. När vi lämnat henne vid två åkte vi till Clas Ohlson, sen hämtade vi ut paket och till sist handlade vi på Coop. På vägen hem somnade Elsa i bilen, men jag lyckades bär upp henne till sängen utan att väcka henne. Medan hon sov lyckades jag tömma en flyttkartong till.

Vid halv sex kom morbror Daniel och lämna Jonna, som blev kvar ute och lekte med Ella. Sex kom hon dock in och var hungrig... efter maten tog hon på sig sitt cyklop och hoppade i badkaret för att tvätta fötterna och reda ut tovorna i håret... När nattningen var klar och det var dags att sova hade Jonna alla möjliga och omöjliga anledningar till varför hon inte kunde somna vilket hon trots allt gjorde ganska snabbt. Elsa somnade före Jonna, men i soffan hos pappa. Nu skall jag också sova... natti natt!
//Mamma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar