tisdag 18 augusti 2009

Kolla förskola, dag 4

Inatt vakande båda töserna samtidigt så jag hamnade mittemellan dem igen, fast denna gången så somnade jag och la inte över Elsa i spjälsängen förrän fem ca 2 timmar senare. När vi vaknade vid sju fick Jonna passa Elsa så jag kunde ta mig en snabb dusch. Vilket Jonna tyckte var helt okej, Elsa kanske inte var lika överförtjust, men det gick bra.

När jag lämnade Jonna på dagis ville hon först inte att jag skulle gå eller som jag såg det testade hon bara om hon kunde gnälla sig till att jag skulle stanna kvar, men när jag inte gav vika var det inga problem. När det var avklarat tog Elsa och jag en promenad eller rättare sagt jag gick och Elsa sov... enda tills vi kom hem. Jag försökte jobba lite,gick mindre bra, innan vi gick till Storgatan 1 och åt lunch med morfar.

Vi gick direkt därifrån och hämtade Jonna, lite innan utsatt tid, halv två. Jag frågade en av fröknarna hur det hade gått varpå hon kontrade med att ställa frågan till Jonna istället. Jonna var enbart positiv, men när jag frågade henne igen på vägen hem sa hon: Inte så bra. Varför det? Det var lite tråkigt. Var det inget som var roligt? Jo, tågbanan! Så då var det inte så dåligt då? Jo, det var tråkigt fast lite bra!

Senare när pappa kommit hem åkte Jonna och jag till Karin JL och hämtade Aloe vera kaktusar och en lagerhylla till vårt förråd. Sen vidare till mormor och morfar, som inte var hemma, och gav dem två kaktusar. Efter det bar det av till Coop. När Jonna senare satt och åt sin kvällsyoughurt sa hon till pappa: Vet du vad jag skall få när jag blir stor? , vad då? Barn! Å då kommer de kalla mig mamma och mamma för mormor! Tänk vad mycket som snurrar i de där små huvena ;-)
//Mamma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar