tisdag 11 augusti 2009

Halsfluss, dag 2

Idag mår vi något bättre, men det är segt... Svårt att aktivera Jonna när man inte har någon ork!

Hoppas nu bara att Elsa klarar sig. Jonna har åtminstone greppat att hon inte får pussa sin syster, men varför får Elsa inte smaka på hennes glassar längre... det har Elsa också mycket svårt att förstå. Ni skall se hur hon suktar!! När pappa, efter att ha handlat, kom hem var han helt slut. Han har inte heller fått sova så mycket... döttrar som "gnölar" och en fru som snarkar, vilket jag självklart dementerar ;-) Trots detta lyckades jag få honom att följfölja våra planer att göra köttbollar, men vi blev lite sena, halv åtta åt vi. Fabulöst gott!!

Elsa somnade strax efter åtta, men har sovit mycket oroligt hittills (strax innan elva) och vaknat flera gånger. Jonna däremot somnade inte själv idag eftersom hon sov innan pappa han sjunga klart Trollmor!! Och vi har inte hört ett pip från henne än...
//Mamma

1 kommentar:

  1. Krya på ER allihop!! Hoppas att ni börjar att må bättre!! Det är ju klart att du inte snarkar, han måste ha hört i syne *ler*
    Vad annars?! Här är allt bra!! John har nedräkning till Skolan som börjar på måndag... Erik kryper över allt, som en oljad blixt, klättrar i trappan och försöker att gå själv... Han tar sig fram mellan soffan och vardagsrumsbordet... Jag försöker få honom att förstå att han är en bäbis, och bäbisar ska inte ha bråttom, de ska krypa ett tag till... Men han vill inte riktigt vara med på noterna... Jag blåvägrar allt som kan hjälpa honom att ta sig uppåt... Jag vill inte ha en til vandrande bula, som när John var liten...jag vill att den här unge herren inte ska ha så bråttom... han hinner så världen ändå, fast att han får se den krypandes eller sittandes. Men han vill liksom inte...Jag sätter honom på rumpan och han blir sur... Just nu så ligger han och sover en förmiddagslur. Har ställt in en resesäng i vardagsrummet, så att jag slipper springa upp till sängen med honom hela tiden... Han klättra liksom ur vagnen, och det kan bli ett alltför högt fall... Suck!! Jag ska hälsa från alla mina killar, till helgen så får vi hit Christer från Gotland!! Ha det så bra, som ni bara kan!!!

    SvaraRadera