torsdag 13 augusti 2009

Halsfluss, dag 3

Igår strulade bloggen så jag inte kunde komma in... Störigt!!

Jag skulle aldrig skrivit att vi inte hade hört ett pip från Jonna... strax därefter vaknade hon och jag fick ligga inne hos henne några timmar. Elsa är strulig på kvällarna och sen vaknar hon oftast nån gång under natten och då tar det en bra stund att få henne att somna om... Pappas kommentar: Men varför kan hon inte bara sova! Det kan man ju undra.

När vi gick upp hade åtminstone inte Jonna ont i halsen längre, inte lika bra för mig tyvärr. Även denna dag segade sig fram. Men jag slapp i alla fall laga lunch, den kom mormor och morfar förbi med, efter de hade ätit på Storgatan 1. Det blev pannbiff, havets Wallenbergare var tyvärr slut...

Jonna hoppade i badet strax innan pappa kom hem och Elsa satt på golvet i badrummet och lekte. Skönt nu när hon sitter så pass bra! Det är så typiskt, nu när det går så smidigt att natta Jonna så skall Elsa börja strula... Hon skrek som en stucken gris medan jag läste saga för Jonna. När hon väl har somnat vaknar hon stup i ett och skriker... Vid ett i natt vaknade hon och var helt vaken och somnade inte om förrän jag gav upp och la henne på min arm i vår säng. Något efter tre vaknade jag helt justerad med Elsa fortfarande på armen... sen sov hon åtminstone till sju!
//Mamma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar