lördag 29 augusti 2009

Sovmorgon

I morse fick jag sovmorgon, pappa gick upp med töserna. Jag fick i och för sig två besök av Jonna, men när hon hade gosat en stund smög hon ut igen och stängde dörren efter sig. När det var dags för Elsas förmiddagsvila kom pappa upp med henne och jag lyckades få henne att somna efter en halvtimme. Sen lyckades jag inte somna om utan gick upp, halv elva. Strax efter jag gått upp smet Jonna över till Natalie men kom snabbt tillbaks, för Natalie hade feber. Sen var det dags för lunch.

Senare tog jag en promenad i blåsten med töserna till lekplatsen vid ån. Jonna och Elsa gungade och åkte rutchkana. När molnen drog ihop sig och himlen börja mörkna tyckte jag att det var bäst att röra sig hemåt. Jonna annonserade att hon började bli bajsig så vi fick allt skynda oss... När jag stängde ytterdörren öppnade himlen sig och regnet vräkte ner. Ibland skall man ha tur! Sen sa Jonna: Nu går jag över till Natalie och kollar om febern är borta.

Till middag blev det grillade fläskkotletter, klyftpotatis och melonsallad. Pappa hade verkligen lyckats med marrinaden köttet var fantastiskt gott. Jonna och jag gnagde till och med av benen, vilket inte hör till vanligheterna!! Vid matbordet frågade Jonna: Hur tjock var det du var när du hade Elsa i magen? Jag kommer inte ihåg! Men det var väl så här, också sträckte hon ut armarna så långt hon kunde. Nattningen av töserna gick bra, båda somnade sött!
//Mamma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar