lördag 22 augusti 2009

Natalie

Tio över sju väckte Jonna Elsa och mig med sitt: Mamma KOM! När jag gav Elsa sin frukost drack hon upp en hel nappflaska vatten (125 ml). Nog för att hon brukar dricka duktigt, men det är mycket även för henne. Fast jag antar att det är bra. Det är ju mycket snor som skall lösas upp och komma ut... mysigt eller hur! Jag passade på att sova när Elsa sov idag, vilket blev 45 min på förmiddagen och 30 min på eftermiddagen. Det var efter vår eftermiddagslur som jag tittade ut genom fönstret...

...och såg att grannen hade en kanin ute, vilket jag berättade för Jonna, som utan tvekan satte på sig skorna och sprang ut genom dörren. Efter en stund kom hon tillbaks. Jag hittar den inte... Den är hos grannen tvärs över från våran baksida. Också sprang hon iväg igen. En stund senare kom Jonna och grannens dotter Natalie springande och frågade om det var okej att Jonna gick med Natalie hem. Till saken hör att Jonna och Natalie aldrig pratat med varandra förrut... Något senare kom Jonna och hämtade sin bikini, de skulle bada i Natalies pool. Två timmar senare gick jag över för att kolla läget. Då hade Jonna precis gått därifrån. När jag kom hem igen var Jonna inte där... tillslut hittade jag henne utanför Ellas. Sen lekte Ella och Jonna till halv sju då det var dags för middag.

Medan pappa nattade Jonna gav jag Elsa gröt och bytte till pyjamas. Då såg jag att hennes mage såg ut som en spärrbalong, så jag gick ner och satte henne i "bajsstolen" (läragåstolen) men det gav inget resultat. Tillslut somnade hon i men famn under ljudliga protester. Om det var magen eller förkylningen som var problemet vet jag inte men förhoppningsvis sover hon tills imorgon.
//Mamma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar