fredag 21 augusti 2009

Förkylningsöron

Idag vaknade Elsa halv sex, suck! Eftersom Jonna låg inne hos oss la jag mig i Jonnas säng med Elsa. Kvart i åtta kom Jonna in till oss, då var det dags för frukost. Strax efter tio lyckades jag och Elsa ta oss iväg till Barnmottagningen. Pappa var kvar hemma med Jonna, han tog en pappadag idag. Halsprovet var negativt även idag men nu var båda trumhinnorna lätt irriterade dock ingen öroninflammation, "förkylningsöron"... På vägen hem, kvart över elva, somnade Elsa i bilen och sov där till halv två!

Mamma: Vad har vi sagt om att skrika?!?! Jonna: Åååh... men det var min låtsaskompis!! Mamma: Du kan inte skylla på din låtsaskompis, eftersom det är dig vi hör!! Jonna: Men hon pratar ju med samma röst som jag!

När Jonna var ute och lekte med Nora och Ella efter middagen höll de på med asfaltskritorna. När jag kom ut för att ropa in Jonna såg jag att de hade målat på våra nya utemöbler. Jag frågade Jonna om hon trodde att det var okej att rita på möblerna och hon svarade självklart nej. Mamma: Men varför gjorde du det då? Jonna: Det var inte jag. Mamma: Vem var det då? Jonna: Nora och Ella. Mamma: Varför sa du inte till dem då? Jonna: Det gjorde jag, men de fortsatte ändå. Mamma: Då skulle du hämtat mig. Jonna: Men då måste jag gå in och ät. Det där sista var bara för att byta samtalsämne, men eftersom jag inte vet vem som gjort vad kunde jag inte riktigt puscha. Normalt sett när Jonna har gjort något skyller hon på sin låtsaskompis... Ljuger hon??? Nora och Ella var inte i närheten och eftersom pappa var inte hemma kunde jag inte ropa hit dem, så we'll nerver know..

Nu sover iallafall båda töserna även om det tog sin lilla tid innan de somna, strax efter nio. Pappa har varit hos Karin JL och klipp sig, nu är han rejält snaggad!
//Mamma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar