torsdag 27 augusti 2009

Elsa föll

Elsa och Jonna sov resten av natten. Elsa vakande kl 06:00 men jag lyckades få henne och somna om och vi gick inte upp förrän sju då Jonna vaknade. Till frukost fick jag den roliga frågan: Hur kom Elsa in i din mage? Jag lyckades iallafall ge henne ett svar som hon vart nöjd med... Efter vi lämnat Jonna på dagis gick Elsa och jag hem och sov i en timme, skönt! Sen efter lunch åkte vi till Coop och handla. Kvart i två var i hemma, kastade in matvarorna och sprang iväg till dagis.

Jonna fastnade hos Natalie på vägen hem idag med. Medan Elsa sov, en och en halv timme, tog jag hand om tvätten, röjde upp i köket, plockade undan och slappade en liten stund framför TV:n. När Elsa vaknat var tvättmaskinen precis klar så jag satt Elsa i soffan och började hänga tvätt. Då hörde jag ett duns och där låg Elsa på golvet under soffbordet. Eftersom jag inte såg när hon föll visste jag inte var jag skulle leta efter bulor. Jag hittade inga iallafall men hon var bra ledsen.

Elsa fick majskrokar medan vi åt middag. Oj vad man kan kleta ner sig, men hon var nöjd iallafall. Med tanke på kletet kastade jag Elsa i badet varpå Jonna självklart dök i med. När Elsa badat klart gav pappa henne gröt och nattade henne medan jag busade med Jonna i badet. Hon simmar runt i badkaret med snorkel och cyklop på sig... simfötterna vill hon också ha, men det fick hon inte! Nu sover hon och det gör jag också snart, förhoppningsvis..
//Mamma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar