måndag 24 augusti 2009

Massage i Kinna

Jonna kom inspringandes vid fyra inatt och kastade sig om halsen på mig och somnade PÅ mig. I samma veva vakande Elsa och vägrade somna om, så där låg jag på sidan med Elsa på armen och Jonna bakom min rygg med ett ben och en arm över mig... men vad är det man brukar säga: Sova får du göra i graven! När jag hade ätit frukost med tjejerna gick jag upp och sparka pappa ur säng och gick och la mig och vila en halvtimme innan jag tog en snabb dusch.

Sen åkte pappa till Clas Ohlson och köpte en ny "strömkabel" till vår bärbara DVDJonna kunde se på film i bilen medan vi körde till Kinna. Kl 13:00 hade jag massagetid hos Lena. Hon hittade en och annan knut. Man kan väl säga att det till och från vart svårt att andas, men efteråt kändes det jättebra. Medan pappa fick massage gick jag och flickorna och fikade. Jonna tog en daimbeskvi och cola, jag en latte och en chokladboll ifall Jonna inte skulle gilla sitt val. Det gjorde hon dock och jag åt upp hela chokladbollen vilken var stor. Det skulle jag inte gjort... gud va' illamående jag blev. Det blev inte bättre när jag vart tvungen att mata Elsa i bilen och blev åksjuk också.

Så fort den gröna färgen hade lämnat mitt ansikte, klyftade jag färskpotatis gjorde sallad, vinegrett och en kall sås medan pappa gillade fläskfilén som hade legat i marinad sen igår. Maten blev fantastiskt god, det godaste köttet jag ätit på länge! Efter maten busade jag lite med töserna sen var det läggdags. Pappa nattade Jonna och jag lyckades få Elsa att somna i sin egen säng på bara 25 minuter och hon sover fortfarande. Inte illa ! Nu tittar jag på det sista avsnittet av Prisonbrake och sen skall jag stupa i säng.
//Mamma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar