måndag 10 augusti 2009

6-9 augusti



Elsas nya soltält/vindskydd

När man inte orkar cykla längre så är det ju bättre att gå... Jonnalogik!

Lunch på Storgatan 1 med mormor och morfar!
Elsa suktar efter Jonnas glass!
Jag är inte rädd! Jag kan flyga!

Jonna och Elsa busar!


Torsdagen den 6 augusti packade jag ihop mina töser och såg till så att vi var på ÖB när de slog upp portarna kl 10:00. Där införskaffade vi ett "soltält" till Elsa och sen bar det av till Fjärås där vi mötte upp kusinerna för att åka till Vitasand, Åsa. Äntligen fick Jonna bada i havet!! Det blev en hel lyckad dag och vi begav oss inte hemåt förrän mammorna var helt brända, fram för allt jag...

Fredagen den 7 augusti höll jag mig inne, undan solen... Kl 13:30 lämnade vi av Elsa hos Karin JL. Sen bar det av till Facklan för att tillsammans med Ida och Karin kolla på premiären av Nicke Nyfiken 2. Stor succé!! Direkt efter bion åkte vi till Karin JL för att hämta upp Elsa. Allt hade gått bra. Elsa hade varit lite ledsen i början men Beatrice Ferbi blev räddningen, sen hade hon sovit mestadels av tiden.

Lördagen den 8 augusti packade vi ihop oss och kl 10:00 lyckades vi komma iväg till Stugan. Daniel och barnen kom dit redan igår, Karin körde ner dem eftersom hon skulle jobba natten. Sen fick vi en underbar solig dag tillsammans. Lagom till middagen kom Karin ner för att hämta sin familj. När de efter middagen åkte hem tyckte jag Jonna kändes varm... Hon hade 38,8 i temp. Själv hade jag vansinnigt ont i halsen...

Söndagen den 9 augusti var vi alla rätt avslagna... Jonna hade fortfarande feber och min hals blev bara värre. Morfar var trött efter allt stoj under gårdagen och pappa Pehr hade lite ont i kroppen efter att ha röjt sly. Jag och mormor bakade 2 st Herman en med äpple, kanel och choklad och en med ananas och korinter som vi åt till efterrätt. När vi kom hem vid sju, hade båda barnen sovit i bilen. Jonna fick alvedon och sen tog det ca 1,5 timmar innan hon somnade. Elsa däremot fick nått frispel och bara skrek... tillslut gav jag henne en panodil och hon somnade. Själv sov jag inte mycket alls pga min hals.
//Mamma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar