tisdag 28 juli 2009

Långa nätter...

Som jag skrev... det blev en lång natt!! När vi hade fått Jonna att somna om två gånger och hon vaknade igen, tog jag min kudde och gick och la, eller iallafall försökte lägga mig hos Jonna. Hon låg tvärs över båda kuddarna så jag la mig något under henne på tvären. Ganska snart låg hon på min kudde med armana om mig ena stunden och puttade bort mig nästa, men det är helt klart en fördel att vara på plats så att säga, för då kan man "stävja" innan hon blir helt hysterisk...En positiv effekt av denna natt var att jag INTE var uppe och ammade Elsa. Första dygnet utan bröstmjölk för Elsa.

På måndagen var jag trött och det tråkiga vädret hjälpte ju inte till. Men vädret till trots tog vi en promenad, i full regnmundering, till Storgatan 1 för att äta lunch med mormor och morfar. När vi kom hem igen tittade Karin, Ida och Klara förbi för att "låna" vårt internet. En snabbvisit.

Elsa sov ännu en hel natt och idag har jag haft lite problem med stinna bröst, men förhoppningsvis har det "löst" upp sig till imorgon...

Ikväll har Elsa haft ont i magen och varit skrikig, inte likt henne... Nu vaknade både Jonna och Elsa så plikten kallar... God natt!
//Mamma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar