söndag 26 juli 2009

Besök av Kocken med fam

Förmiddagen ägnade jag åt att plocka iordning och städa medan Pehr "tog hand" om barnen... Vid två började Pehr med maten och vid fyra kom Antonio, Anna-Karin och Christoffer. Vi bjöd på våra alltid lika uppskattade köttfärsbollar med klyftpotatis och till efterrätt serverades det Herman. Herman var något, skall man kalla det döbakt, fast det kan ju ha att göra med att i receptet står det att man skall ha 100 g hackad choklad men jag tyckte att 100 g riven choklad skull fördela sig mer jämt fast den hackade chokladen är ju god den med så jag tog 100 g hackad choklad också... Den vart iallafall mycket uppskattad speciellt av Christoffer. Vi hade jättetrevligt och huxflux var klockan sju...När de hade gått fick Elsa sin gröt och sen var det dags att borsta tänderna på Jonna som var bra upp i varv. Hon tog tandkräm själv men det blev inte riktigt bra så jag hjälpte henne lite, det var då det braka lös... för jag tog på för lite tandkräm på hennes redan överfulla tandborste. Hon bara skrek och stampade i golvet kastade sig hit och dit mm Jag skulle inte få åka med till Liseberg. Bara pappa skulle få natta henne. Hon skulle kasta mig och skaffa en ny mamma osv Halv nio somnade hon av ren utmattning och nu precis nu kl 22,40 "vaknade" hon igen... Det kommer att bli en lång natt!
//Mamma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar