torsdag 30 juli 2009

Jonnas dopdag

Idag hällde Jonna själv upp sin Tigeryoughurt och skulle bara ha 6+6 havrekuddar. Sen ångrade hon sig och tog fler kuddar var på jag påpekade: Ta inte för mycket nu tänk på att du skall orka äta upp allt! Vilket hon självklart inte orkade... Efter en lång diskussion om att man inte skall ta till sig mer än man äter upp, slängde jag hennes rester. Då sa Jonna: Får jag en glass? Mitt svar blev: Nej, orkar man inte äta upp sin frukost orkar man inte glass! Då ville hon plötsligt ha mat och hon var jätte hungrig. Men det gick jag inte med på, var på hon börjar storblöa och så fick jag inte följa med till Liseberg igen och så skulle jag aldrig få gå upp ur sängen igen och jag skulle aldrig få någon riktig mat, bara låtsasmat osv. Sedan ringde hon till pappa och beklagade sig över att hon inte får någon mat när hon är så hungrig.

Till slut lurade jag upp henne för att sätta på sig sin fina klänning eftersom Karin och Ida skulle komma och äta lunch med oss för att fira Jonnas dop dag. Jag bjöd på prinskorv med klyftpotatis gjord på färskpotatis och vitkålssallad. Till efterrätt åt vi nybakta bondekakor (degen fick vi av Kocken i söndags), alla utom Ida som spottade ut den och fick ett ballerinakex istället.Sen kom mormor och morfar med massa kantareller. De hade varit och ätit på Storgatan 1 och mellanlandade hos oss innan morfar skulle till Distriktssköterskan kl 16,00 för att lägg om sitt drän i armhålan.Efter att Pehr hade varit och lämnat terrariet (som de byggt på hans jobb) hos Karin JL så blev det stekta mackor med massor av kantareller. Mums mums.
//Mamma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar