lördag 25 juli 2009

Kungsmässan med Catarina

För tio dagar sen fick jag en "Herman" (vänskapskaka) av Monica, så idag begav sig Jonna och jag till Coop för att köpa ingredienserna till att mata Herman med... Men innan det var bakdags gick vi till Kungsmässan där vi mötte upp Catarina. Jag och Catarina shoppade loss inne på Kappahl, Jonna roade Elsa tills vi gick till provrummen då upptäkte hon TV:n med barnfilm... När vi var klara där var det dags att byta på Elsa, så vi begav oss till toaletterna vid leklandet. Varpå Jonna vill gå in där.Då säger jag: Men vill du verkligen gå in där ensam?? Jonnas svar blir: Men det finns ju massa andra barn där OCH jag har ju min låtsas kompis med mig!!
Det kunde ju ingen argumentera mot, så Catarina och jag fick fika ensamma (Elsa fick vi i och för sig ta med oss). Stackars oss!!
När vi kom hem sprang vi på några nya grannar i sandlådan, Neo (tre år i oktober) och hans mormor. Jonna gick ut för att leka med Neo, men när hon kom till sandlådan skulle de gå in för att äta tårta, Neos pappa firade nämligen sin trettioårsdag idag. Då kom Jonna springande tillbaks och frågade: Får jag gå på Neos pappas födelsedagskallas?? Som tur var kom Catarina precis bakom henne och bekräftade att hon hade blivit inbjuden till kallaset och tillsagd att gå och fråga sin mamma... Efter ca en timme gick jag ditt och hämtade Jonna för då var det dags att mata Herman.
//Mamma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar