måndag 11 juli 2011

Första dagen på semestern

Idag har det varit fullt ös... Halv nio begav vi oss till Hemköp för att hämta ett paket från farmor och köpa bananer och dricka. Sen gick vi till Barnmottagningen och vägde Elsa, 15,2 kg. Inga problem med den tösens vikt!! Efter det mötte vi upp morfar på Skogsalléns lekplats.



När det blev dags för lunch begav vi oss till Storgatan 1 och åt "kungligt" efter vilket morfar åkte hem för lite välförtjänt vila. Vi fortsatte dock vidare till leksaksaffären där vi köpte ett paraply till Elsa. Sen mötte vi upp min nya chef som överlämnade min nya jobb-mobil. Därefter gick vi tillbaks till Storgatan 1 och hämtade Elsas tröja och därifrån vidare till Söderstadens lekplats. När vi sen gick hem därifrån kom vi halvvägs innan vi upptäckte att vi glömt Elsas nyinköpta paraply och fick gå tillbaks...men som tur var låg det kvar.
Halv tre var vi till slut hemma igen. Då var det dags att öppna paketet från farmor. Tjejerna fick var sin lila klänning och ett linne var. Mamma fick en fin turkos tröja och pappa fick ett par shorts och en tröja. TACK, TACK Farmor och Olle! När pappa sen kom hem letade jag fram poolen, gjorde rent den och fyllde den åt barnen.
Medans tjejerna badade packade jag en övernattningsväska åt Jonna och när vi hade ätit klart satt jag Jonna i bilen utan att säga något... när vi kom fram till Fjärås blev hon överlycklig när hon insåg att hon skulle sova över hos kusin Ida.
//Mamma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar