söndag 1 november 2009

I lördags var jag och Jonna på Mora Träsk med kusinerna och moster Karin. Till en början satt Jonna med fingrarna i öronen... sen satte jag i öronproppar och tillslut, efter ca 30 min, stutsade hon omkring som en putaperkaboll utan att alls bry sig om volymen! Så Jonnas slutbetyg blev "super"!

Efter showen följde kusinerna med oss hem och hjälpte Jonna äta upp det godis hon och Nathalie lyckats "tigga" ihop på bus eller godis. Som ni kanske förstår är jag ingen större fan av denna nordamerikanska tradition... men när Nathalie kom utklädd och ville att Jonna skulle följa med kunde jag inte gärna säga nej... Det är väl tyvärr bara att acceptera att "den" är här för att stanna.

Idag har jag, Jonna och Nathalie bakat en sockerkaka som vi tog med oss när vi åkte till Kvibergs minneslund för att tända två lyktor för min farmor och farfar. Det var helt fantastiskt att blicka ut över kyrkogården och se alla tända lyktor. Mormor och morfar uppskattade det varma kaffet (i snålblåsten) och tyckte sockerkakan var jättegod!

//Mamma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar