söndag 11 december 2011

Igår tog pappa båda töserna och åkte till Coop för att köpa NonStop till pepparkakshus bygget. Medans de var borta skulle jag snabbt dammsuga av hela huset, men...
 ...jag glömde säkra upp dammsugaren på övervåningen när jag dammsög trappan, så den studsade ut för trappan, gjorde hål i väggen och spridde skitigt vatten över halva trappan, väggen och hallgolvet. :-(
Tur att dammsugaren höll!!
Idag efter lunchen fick Jonna lite pepparkaksdeg.
 Elsa tog sig en liten paus framför TV:n, inte helt pigg och kry än, men jag tror hon är feberfri...
Tjejerna stod bakom mig när Jonna helt plötsligt började stor tjuta. Elsa sprang iväg som skjuten ur en kanon...allt för medveten om att man inte får lov att bitas. Jag sprang efter och kom ifatt henne halvvägs upp i trappan...sen åkte hon in tvättstugan med öppen dörr, men den stängde hon själv. När jag kom och hämta henne  gick hon "slokörat" och kramade om Jonna och sa förlåt.
 Ser ni märket efter Elsas små gaddar på Jonnas sida?!
 Undra just om denna tösen kan gå till dagis i morgon...hoppas det!!
//Mamma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar