torsdag 7 april 2011

Halsfluss :-(

När jag kom till dagis i måndags hade Jonna och Elsa precis cyklat vält, men denna gången var det Jonna som slog sig värst, skrapade upp hela armbågen. Sen på tisdagen ringde de från dagis strax efter lunch och sa att Jonna hade feber... jag var i gbg så pappa fick rycka ut. När han hämtade barnen visade det sig att Elsa klättrat på en stol och trillat ner... så hon har ett fint blåmärke under ögat.

På onsdag morgon kl 07:30 skulle jag ha "samtal" angående Elsa på dagis... så sjuklingen Jonna fick vara ensam hemma för första gången. Det gick jättebra hon ringde bara 3 gånger. Även "Elsasamtalet" gick bra. Det var skönt att höra att hon inte var lika.. hur skal jag uttrycka det... besvärlig på dagis, som hon är hemma. Jag menar det är ju bra att det bara är hemma som hon i ren frustration slås vilt omkring sig när hon inte kan förmedla sig eller inte får som hon vill. Men hon är tydligen bra på att vigla upp de andra runt matbordet och har svårt att sitta still och skriker lite väl mycket...

När jag kom hem till Jonna igen var det bara att packa ihop sig för kl 09:50 skull jag och morfar var i Kinna för att få massage. När vi kom hem igen åt vi på Storgatan 1, eller jag och morfar. Jonna hade för ont i halsen för att äta. När jag sen på eftermiddagen hämtade Elsa från dagis frågade jag om det var några andra barn som hade haft ont i halsen och då sa de att det gick halsfluss... så när pappa kom hem åkte jag till Närakuten med Jonna och mycket riktigt, hon hade halsfluss.


//Mamma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar