fredag 12 mars 2010

Mormor och Jonna leker hund...
Jonna i sin favoritklädsel, badkläder, hon längtar sååå till sommaren!
Jonna stoppar slanten som hon fick av morfar i sin egenhändigt målade spargris.
Förra lördagen var det tittapågångJonnas danslek.

Plötsligt härom kvällen hörde vi ett brak och rusade upp, då fann vi Elsa liggandes på tvären...
Titta jag står/går!
Igårkväll precis när jag hade tagit kladdkakan ur ugnen så hörde jag den där klassisk skällande hostan från Jonnas rum... i farten slet jag åt mig Lephetonen och rusade upp för trappan. Då hörde jag från Elsas rum, där pappa var, "Lugn, du behöver inte riv hela huset!" vilket jag ignorerade och fortsatte min tjurrusning in till Jonna. Först lugna sen få i henne hostmedicinen och sen öppna fönstret och till sist sitta där i "friskluften" tills andningen blir bra igen. På bilden ser vi Jonna efter ca 40 minuter då andningen hade stabiliserat sig. Resten av natten blev lugn för mig och Jonna. Elsa däremot terroriserade sin far...
//Mamma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar