torsdag 20 augusti 2009

Inskolning över...

Jonna vaknade tio i sju och Elsa strax där efter, sen löpte allt på smärtfritt. När jag skulle lämna Jonna ville hon som vanligt inte att jag skulle gå men jag kom iväg ganska snabbt ändå. Lite väl snabbt visade det sig sen eftersom Jonna ansåg att hon inte hade fått vinka av mig ordentligt. Hon hade varit ledsen en liten stund men sen var det bra.

När Elsa och jag kom hem ringde jag till Barnmottagningen och fick en tid kl 11:10 för Elsa. Hennes halsprov var negativt men hon var röd i halsen och högra örats trumhinna var lite irriterad, så vi skulle komma tillbaks imorgon för nya prover. Efter det åkte vi hem och åt. Sen har Elsas, och min, näsa runnit konstant och vi har nyst och haft ont i halsen. Elsa har sovit en del dock endast när hon ligger på mig!!! När vi hämtade Jonna var hon glad och tyckte att allt hade varit bra.

Väl hemman tog jag hand om tvätten, 4 maskiner han jag med under dagen, och damsugade av undervåningen. I samma veva som pappa kom hem, kom Nora förbi och Jonna gick ut och lekte till strax efter sex då hon kom in för att äta. När Jonna satt brevid pappa i soffan idag tittade hon på honom med stora ögon och sa: Jag kommer sakna dig när du är död. Pappa: Ja, men det är långt kvar till dess får vi hoppas. Jonna: JAA, 30 dagar!!! Pappa: Lite mer... Jonna: 60 dagar...

Jonna somnade efter lite strul, alla skulle ha väldigt många kramar... Elsa däremot somnade vid nio och har redan vaknat 2 gånger...
//Mamma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar