lördag 19 maj 2012

2012-05-13
Söndag förmiddag, Elsa är nybadad och Jonna står på tur... men först bjuds det på hemgjord glass.
Jonna kom dock aldrig ner i badet... för pappa bestämde sig för att han var jätte hungrig och tog fram grillen och jag, jag gjorde en potatisgratäng. Maten var jättegod och alla åt duktigt, men sen tog det roliga slut. 
Efter maten fick jag akut ont i magen som vägrade släppa. Efter ca 20 min ringde Pehr efter Karin och Beatrice  som fick passa barnen medan han körde ner mig till Närakuten. Väl där tog vi först en nummer lapp, men jag hade så ont så vi gick bara rakt in och fick snabbt träffa en jättetrevlig läkare. Han klämde och lysande på min mage och ansåg att den var alldeles för tyst och att en kirurg borde titta på den, så det blev Varberg nästa. Men... eftersom jag var så smärtpåverkad ansåg han att jag borde åka ambulans!! När det väl var bestämt fick jag smärtstillande, Ketogan, och så tog det mitt blodtryck som var något högt 163/107. Senare i ambulansen under påverkan av Ketoganet så var trycket ner på 124/82, lite mer normalt. Resan ner till Varberg var dock rätt meningslös eftersom min mage "kom igång" igen när smärtan släppte och efter ca 2 timmars väntan fick jag träffa en kirurg som sa att jag hade magkatarr och gav mig lite novaluzid blandat med smärtstillande som jag fick dricka och när det hade bedövat min mun, svalg, strupe och mage fick jag åka hem.
//Mamma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar