lördag 6 november 2010

I torsdags var pappa hemma med töserna... det vill säga till kl 12:30 då mamma efter en snabbvisit till Gbg fick komma hem, eftersom pappas avdelning på jobbet annars skulle bli helt utan personal...

Natten till fredagen började även Jonna hosta... så nu hostar hela familjen. Eftersom jag ändå var ledig så var jag hemma ännu en dag med barnen, 4,5 dagar denna veckan...

Jonna var inte värre däran än att hon och Neo kunde leka några timmar mitt på dan. Sen efter Elsa hade sovit gick vi in till stan och hämtade min och Jonnas biobiljett till "Sammys äventyr" på lördagen kl 13:00. Därefter köpte vi glass och gick hem igen.

Idag, lördag, kom Micke och hans dotter Linnea förbi och åt lunch med oss. Direkt efter maten kastade jag och Jonna oss iväg till bion för att möta upp Ida och Karin. Filmen som handlar om en söt liten sköldpaddas liv var gullig fast Jonna tyckte den var lite hemsk...

När vi kom hem igen fortsatte Jonna att leka med Linnea tills det var dags för middag, då Linnea och Micke begav sig hemåt för att komma tillbaks imorgon... Micke är nämligen intresserad av vår "extra" tvättmaskin, men pappa och Micke lyckades inte ta sig ut i garaget på ja vad blir det 6 timmar...
//Mamma

2 kommentarer:

  1. Blöööööö :P
    Vi hade massor att tänka på.... eller nåt ;)

    SvaraRadera
  2. Hur gick det då med kläderna till hemvärnet....

    SvaraRadera